as kul...


nu har jag och R kollat på film och den va väldigt intressant... NOT!! skit läskig men kul ;)
tryckt i oss godis och skrattat! nu ska vi göra... något iaf :D
hörs imorgon alla glada och trötta!

XoXo Lo

jag tror inte mina ögon, öron eller mun



igår fick jag mitt livs största shock. allt blev helt plötsligt väldigt klart och dydligt.
nu har jag insätt att mitt liv är helt amazing och det kan inte bli så mycket bättre!
jag har har varit i en såkallad mörk period men du blir det bra!!


ps. bilden tog jag i sommras. det är en av mina favorit blommor, kanske lite tråkig men ja ja. jag är såå övertaggad så jag behöver en liten tråkig bild ;)

XoXo Lo ♥

:D


Idag mår jag riktigt bra! Allt har gått väldigt bra och har varit väldigt roligt. Dagen började med att jag skulle gå till skolan och då hittade jag smultron och en jordgubbe i trädgården, så det tog jag med som färdkost på väg till skolan. Första lektionen vi hade var No inte så kul men jag kännde att jag hängde med och förstod, sen skulle vi ha matte men det blev inte så. Istället kom det två tjejer och berättade om Ellen, en grupp för bara tjejer. Där man leker lekar, fikar, kollar på film och pratar, typ. Dom sa att det var väldigt populärt i Stockholm och nu ska dom starta en grupp för oss på våran skola!:D Så nu får jag skriva in en till grej på tisdagar. Träning, skola, konfa, Ellengrupp! Det var ju inte helt fel att slippa matten och isället få prata om vad man gör där och få lite godis!
Idag hade vi även hemkunskap och då stekte vi pannkakor. Mums! Efter det var det dags för So och då jobbade jag på så nu ligger jag en vecka före!:)
Kort och gott sagt en AZUM dag!

Love Jo!

oj oj oj...


förlåt att jag inte har bloggat på år!
jag har varit med alicia idag och det har varit jätte kul.
vi fick oväntat besök och det är ju alltid VÄLDIGT kul.
nu har alicia åkt hem och jag ska föröska få igång min mobil. den är lite knäpp och jag har tydligen ingen täckning! :O vet inte vad det är för fel men tekniska Lo fixar allt!!!

XoXo Lo

Fredag!


Äntligen fredag! Jag kan inte fatta att en hel vecka redan har gått!
Idag känns det som om jag har haft fredagsmys hela dagen! Först hade jag sovmorgon, någon timmes lektion, lunch, bild och då fick vi CHIPS och LÄSK! För att vi har varit med i konstgrejen. Efter det hade vi idrott och gick ut i skogen och gjorde nyponsoppa. Sen åkte jag på träning och tränade bort det jag ätit, men efter träningen stoppade jag i mig en kebabtallrik! Nu kollar hela familjen på idol, tyvärr så åkte Jonathan från Mora ut! Synd! Hade varit kul om han gick vidare. 
Idag fick jag skolfotot, inte helt nöjd, men, men... 
Imon ska jag hem till Jossan. Har inte varit med henne sen i somras så det ska bli kul!

Puss Jo!

Studiedag!


Idag hade vi studiedag så passade vi på att baka macarons! Eller jag fick göra det mesta, det slutade med att jag stod själv i köket och bakade. Det var inte det lättaste att göra, ''skalen'' (eller vad man ska kalla dom) gick sönder hela tiden. Men några klarade sig!
Kom precis på att jag har en svenskatext som ska in imon, så nu måste jag gå skriva rent den och sen ska jag åka på träning.

/Jo!

Fullt upp


Tisdag nu igen och det betyder morgonträning och sovmorgon som vanligt, men en ny grej kommer på schemat idag- konfa!! Första riktiga konfaträffen idag. Ska bli riktigt roligt.
Annars rullar livet på som vanligt; skola, träning, sova osv...
Helgen som kommer är den sista på länge som jag inte har något inplanerat. Efter det så ska jag på dop, fira min kusin och moster, tävling och sen drar simningen till Åland på läger! :D Sen är jag förhoppningsvis ledig någon helg, sen är det inte långt till jul! Så nu får jag helt enkelt ta en dag i taget och konsentrera mig på skola och konfan!

Kram Jo!

förlåt...


för att jag inte har bloggat på jätte länge!
jag har haft så fullt upp och gjort en massa kul. inatt sov jag hos alicia
 och mimmi och maja var även där. vi tittade på 4 filmer som va helt
super kuliga och jätte braiga! vi har skrattat jätte mycket
 och haft det allmänt super kul!!!

XoXo Lo ♥

Sim-fika!


Idag var jag och Lo på fika med alla andra simtjejer och våran gamla tränare. Vi pratade om vad vi ska förbättra, hösten och hur vi ska hinna med skola, träning och läxor. Mycket trevligt! 
Efter det så var några av oss på en lite shoppingrunda på stan. Så är jag ett earcuff och en godispåse rikare! Vid två så gick jag, Lo och två av Lo´s kompisar till Dalarnasmuséum och kollade på konstprojektet som min klass har varit med i. Kul att ni följde med tjejer!! Min pappa och syrra var oxå där och kollade, efter det så gjorde vi debut på Subway i Falun. Nu är jag hemma och ska bara ta det lugnt!

Puss Jo!

Orienteringsdag


Idag är det orienteringsdag för hela högstadiet, så då är det dags att springa ut i skogen och virra igen då. Själv! Jag har sprungit själv på idrotten med i den skogen vet jag ju vart varje sten finns. Och nu ska vi ut i en skog som jag inte varit i på flera år! Efter orienteringen ska jag och min klass ner på pressvisning för bildprojektet vi har varit med i och ikväll är det träning som vanligt. Man kan väl säga att min dag är fullspäckad!

/Jo!

Aj!


Nu är jag hemma från morgonträningen och eftersom jag har sovmorgon på tisdagar så hinner jag blogga lite.
Igår tränade jag äntligen igen, det blev ingen tävling i helgen ändå. Men innan jag ens hade hunnit träna i en halvtimme så gjorde jag illa fingret. Vi brukar alltid spela spökboll på våran landträning på måndagar, och då fick jag en boll på mitt lillfinger så det svällde upp och gör jätteont! Och det är inte första gången det händer mig. Så nu får jag träna med tejpade fingrar! Mitt finger är blått och jättestort, nästan dubbelt så stort som det ska vara! Men det som inte dödar mig gör mig bara starkare! (Jag får ta i mer med en arm så den blir ju starkare)!

XO Jo!

Smurftastisk dag!


Idag har vi varit på första träffen med våran konfagrupp. Det var roligt att träffa alla och lite mer än halvgruppen var antingen Jo´s eller Lo´s klasskompisar. Vi fick gå runt i kyrkan, göra namnknappar, trycka på kuddfodral och leka massa lekar! Lo blev känd som Tjejen med dom skrikrosa byxorna! Imon ska vi till kyrkan igen.
Efter konfan gick vi på bio, Smurfarna! :D Vi hade redan innan bestämt vem skulle vara vem. Lo fick vara tjejen och Jo fick vara smartisen. Och såklart hade några av våra vänner som dom andra smurfarna. ;)

SmurfSmurf från JoLo!

Fjällresa!


Igår var en lång dag med mycket vandring och många timmar i buss. Det låter kanske inte så lockande men det var riktigt kul! Dom som inte var med missade verkligen något!
Bussresan tog typ 8 timmar turochretur och vandringen tog runt 5 timmar med mat och fikapaus. Vi började gå från Nipfjället, gick runt nästan halva Städjan, upp på Städjan och sen mot bussarna som stod i någon by. När vi åkte till Nipfjället provade vi Trollstogen med bussen, alla såg ut som frågetecken!
I bussen underhöll vi oss med att kolla på film, sova och lyssna på musik.
En vandring upp på dalarnas högsta berg, en busstur genom Mora, en hel dag med mina kompisar och Hitta Nemo i bussen, kan det bli bättre?

Puss och Kram Jo!

ooh yeah!


hääj!
inte mycket att säga. förutom att jag är sjuk och livet kan bara bli bättre just nu :)

XoXo Lo♥

Städjan


Imon åker jag och alla andra 8or till Idre och förhoppningsvis kommer upp till toppen på Städjan. Jag har varit taggad hela dagen! Vi ska åka från skolan 06.45! Men det är ju sovmorgon för mig att gå upp vid 6. När det är morgonträning ringer klockan (mamma eller pappa) vid 5. Vi kommer vara borta i många timmar. Räknade precis ut att det kommer bli närmare 13 timmar! Och bara bussresan tar väl fyra timmar dit och lika länge hem. Hoppas det inte regnar eller ännu värre snöar som det gjorde när jag var i Idre för några år sen. Det var oxå i september.

Halsen gör inte lika ont längre så idag ska jag prova träna igen. Tror inte att jag simmar hela passet, jag måste hem och packa och sova!;)

/ En taggad Jo!

Kladdkaka!


Det blev ingen träning imorse för mig eftersom jag fortfarande har lite ont i halsen. Så jag gjorde som jag brukar göra när jag inte tränar, bakar! Den här gången blev det kladdkaka. Tänkte att jag ska ta med lite av den till fjällen på torsdag.
Idag hade vi idrott och orientering. Dom som jag var med förra veckan var sjuka båda två, så jag fick virra runt själv i skogen. Som tur är så har jag varit i den skogen sen jag gick i förskolan så det gick faktiskt bra!

// Jo!

sjukt sjuk.



i helgen va jag och shoppade i stockholm. jag va även på en utställning.
det va jätte fina balklänningar, bröllopsklänningar och nästan lite allt möjligt.
det va lars wahlin som hade designat dom och det va jätte kul och verkligen värt
att se. nu är man hemma från skolan och sjuk. jag har även lyckats ramlat ner för en
trappa och när jag inte orkade lyfta benet över min cykel för att jag va så trött skrapade jag upp det. just nu känner man sig inte riktigt som en prinsessa :( ska sova lite till nu och hoppas på att bli frisk!


XoXo Lo

Höst!


Igår var jag och min syrra och krattade ihop en fin liten lövhög på gården, men såklart kunnde jag inte hålla mig ifrån den. Så jag började kasta runt löven och grävde ner mig i den! Jag älskar verkligen hösten! För då är det så härliga färger ute och på kläderna! Men en sak som inte är så härlig med hösten är att jag lätt blir förkyld. Såklart har jag blivit det nu lagomt till höstens första tävling!
Nu ska jag gå och kolla på Idol och hoppas dom hittar flera bra sångare som igår. Jag bara ÄLSKAR Moa som var med igår!

Puss Jo!

Granny Goes Street


Igår var jag på GGS med Jossan, vi gick ner dit till 3 för att se Map of Moscow spela. Själv tyckte jag att dom var jättebra och borde ha spelat lite senare. Vi stannade kvar till runt 10 och hann se Tove Styrke, State of Grace, Cynical Superheroes, Looptroop Rockers, Crashdiet och lyssnade lite smått på Rocket Overdrive. När Tove sjöng stod vi längst fram och bakom oss stod det några killar runt 18 år som var helt galna! Dom hoppade runt som jag vet inte vad, knuffade in oss i staketet och var helt galna! Vi träffade några kompisar från skolan, Jossans kusiner, min gamla simkompis och så såg jag min gamla ''barndomskompis'' på håll.

Resten av min familj har åkt iväg och fikat medans jag stannar hemma och tar det lungt.

XoXo Jo!

what!?



äntligen fredag! idg är det dagen alla har väntat på... FREDAG!
jag är dock förkyld och det suger, min hals gör ont men jag hoppas det går över.
idag efter skolan gick jag på stan med hugo och martin. det va en upplevelse i sig kan man väl säga ;)
vi alla tre är shop-o-holics XD sen gick jag till mormor och hade det trevligt. nu ska jag bara sova sova och kanske titta på en film ;)

XoXo Lo

SMILE


Här hade jag och mina kompisar håltimme så vi gick ner på en äng och åt bullar och tog lite kort! Härliga minnen!
Igår hade vi oxå en liten håltimme så jag och mina tre kompisar gick till en lekpark och snurrade på några snurrgrejer. Det var kanske inte så smart för min kompis började må illa och spydde, men hon gick tillbaks till skolan och låtsades som om ingenting!

Snart är det dags för skolan sen träning som vanligt men efter det så ska vi åka och äta kräftor!:D
 
Love Jo! 

RSS 2.0