sumer is here, and we have FUN #5


Hemma

Nu är jag hemma igen från en underbar vecka med vänner, sol, bad, bingo och massa skoj! :) Tog inte så mycket bilder men lite iaf, får se om jag får tag på bilder från min kompis sen:) /Jo


my shorts is short

dessa älsklingar hittade jag på en loppis för endast 10 kr.
 
Lo

BINGO!!

Nyss kom vi hem från bilbingo här i Värmland, blev inte riktigt bilbingo för oss för vi tog cykeln men men:) Man behövde inte ha bil för att vinna tydligen för vi vann 700 kr tillsammans!:D Jag och Saga satt och väntade båda två på att nummer 48 skulle komma så kom den! Så vi vann 350 kr var, i potten låg 1000 kr just då men såklart var det en till jävel som också var tursam då... Men vi vann i alla fall:D


the lake is big and blue

photo: photobytekla modell: Lo
 
Lo

summer is here, and we have FUN #4

 
våran dag på Ven

Vaknar av att fönstret är öppen och himlen är grå-vit, och vinden får fönstret att slå... 04.33

Ja godmorgon får jag väl säga... Jag vaknade som sagt 04.33 av att jag glömt stänga mitt fönster (skyller jag på) och det va så ljust ute! Nu kan jag inte somna om även fast ögon, hjärna, kropp och knopp inte pallar en sekund till av att vara vakna! Men jag är sån att när jag väl vaknat är det kört. Då tar jag till mina knep... Jag är van så jag har gjort detta sen jag va liten. Det är i och för sig ganska kul att veta "nu har jag inte sovigt bort dagen" men det kan man ju inte direkt säga att jag brukar göra i vanligt fall heller. Brukar som längst sova till 9 och då har jag lagt mig efter 1 tiden. Nu ligger jag iaf med musik i öronen, och när det inte hjälper mig startar jag en av mina favorit filmer! Nu insåg jag precis att jag gjort ett till av mina långa jobbiga inlägg.., hehe ! Läs om ni orkar;) hoppas ni får en trevlig sömn och är pigga och glada för sömn gör oss snyggare,friskare, gladare och mer positiva och härlig inställning! Kram Lo


Härligt

Som sagt; just nu är livet härligt! Jag är ju i Värmland med mina två kompisar för er som inte visste det:) Och det bästa med att vara här är vi kan göra precis vad vi vill...nästan. Och när vi vill! Så nyss badade vi i spöregn, dock inte så härligt:P /Jo


himlen har öppnat sig, jag som trodde det va sommar

som rubriken lyder, jag trodde verkligen att sommar äntligen var här. nu ösregnar det och det är fruktansvärt! två positiva saker, jag tränade imorse så jag behöver inte vara orolig att jag måste ut i detta väder. det andra, man kan kolla på OS utan att behöva känna sorg för att det är fint väder ute. härlig inställning jg börjar få! en kille sa en gång till mig : du måste bli mer possitiv Lo... jag ska få dig att bli en posetiv människa! men det är inte så lätt, kan fan inte ens stava till ordet ;) ha en fortsatt trevlig eftermiddag/kväll. nu ska jag ha mys med familjen!!!
 
 

Start

Nu (som ni kanske vet) börjar os 2012 i London på riktigt! Nu är det dags för försök på den underbara sporten simning! Det började klockan 11, idag ska Sveriges stora hopp Sara Sjöström simma 100fjäril! Och sen har vi den viktiga duellen i 400m medley! Ser fram imot detta enormt mycket! Nu taggad vi OS 2012 alla läsare!


Well, damn. It's tooo late 4 U right now

Lo


(L)

Känslan man får när någon säger till dig: tänk om du skulle ha vingar, du skulle se ut som en ängel! Lo


Spontant

Just nu sitter jag och mina två kompisar på bussen mellan Malung och Torsby. Det blev en liten spontan resa så här nu på sommaren. Vi bestämde oss imorse så nu är vi på väg:) Man kan ju säga att dagen och veckan fick en tvär men väldigt härlig vändning:D /Jo


Äntligen!

Det här kallar jag sommar! Sena varma kvällar med dom man älskar mest! Tänk om det ändå vore sommarlov hela året...fast nej. Då skulle man ju inte njuta lika mycket av det. Så jag njuter varje sekund jag får av det bästa:) /Jo


summer is here, and we have FUN #3

den här kvällen spårade ut totalt... we´re lost and crazy
 
eeehm... ja... Lo var vinnaren i slutet iallafall..... vi behöver inte gå in på detaljer hur kvällen slutade. mycket naket på bilderna, ursäkta oss. men vi är faktiskt simmare :-I

Hemma

Just nu är vi uppe på lugnet och tränar, badar och solar! Härligt att äntligen vara hemma:)


Fika

Idag har vi haft en mysig dag tillsammans med härliga vänner! Vi har badat, tog tillfället i akt och badade så fort det blev lite värme i luften! Dagen har varit underbar med underbara människor. Fikat i massor och gått upp ca 10 kg , men det är sommarlov... Lite får man ju ta ;) nu är bi trötta och imorgon blir det ännu mer bus med våra vänner!


JUMP!

we all look fucked up when we jup. that´s true shit

Willys

Nu drar jag och Marcus och handlar och sen blir det Buus :-D //Lo


Mys med mamma

Det måste vara det bästa som finns! En kopp te, rostade mackor med hemma gjord marmelad av bär/frukt från trädgården... Tända ljus, en sen sommar natt och ensam med mamma. Vi kan prata om allt mellan himmel och gjord, älskar henne enormt! Lo


Citat

Det finns få citat som stämmer så väl som detta; Shit happens but life goes on. Vissa tror säkert att jag säger det bara för att vill men jag har varit med om den dåliga känslan många gånger, och se här är jag idag och mår super! Så jag vill bara säga det en gång till: Shit happens but


Snälla

/Jo


Morgon!

Nu är jag tillbaka hemma. Usch vilket väder! Har nyss varit ute och tränat, för att få en bra start på dagen. Jag mår som bäst då! Nu ska jag kolla på project runway! Hoppas ni får en trevlig dag! Lo


summer is here. and we have FUN #2

 

100% EGO

 

summer is here, and we have FUN #1

bilder från våran underbara vecka i Skåne. livet var underbart, sol... varmt... simma... äta sig fet.... tävla...träna.. var med dom vi älskar mest!
 
frågan är vad JoLo gör på sista bilden... det får ni se i nästa bildbomb från våran resa!

Jobb..

Nu ska jag sätta mig vid datorn och börja arbetet med alla bilder från Skåne. It's a must do, right now! Så idag eller imorgon kommer en bild bomb. Bilderna är helt stört grymma så håll utkik !!! //Lo


Väska

Den här väskan kan vara den snyggaste jag har sett på länge, den här kommer från Style by Tyra. Älskar den! /Jo


Words

Vi håller med!


"alone" is the new "together"

Att vara ensam är inget fel, det är den enda man kan lita till 100% på och veta att det som sägs i ladan, stannar i ladan. Så varför klaga?? Va bara lycklig att du tycker om dig själv så mycket att du fortfarande är singel, ensam och alone. För... Alone är det nya together. Kram Lo


I jump like I'm drunk

Modell:jag photo:photobytekla.blogg.se //Lo


Rösta!

In och rösta nu! Maja håller på att ta hem det hela! Så nu håller ni i och röstar fram till augusti! Det skadar inte er att rösta, men Maja kommer bli mycket lycklig!!! http://sarasmatkasse.se/djur-tavling/bidrag/509


Tumbs up 2 the sun


Sommar

Äntligen har sommaren kommit till Dalarna också!:) Idag har jag haft besök av några släktingar och Jossan. Trevligt! Just nu är jag i Jossans stuga och har precis åkt ring på sjön! Det var riktigt kallt i vattnet men väldigt roligt:) Här kommer en bild på mig i hjälm från idag när jag åkte moppe med Jossan, vacker tjej!;) /Jo


Stekt vegetarian luktar illa

Ligger just nu vid havet och blir genom-stekt. Idag fyller även lilla mormor år så alla pussar och kramar till henne! //Lo


Tre

Tre roliga saker om simmare; /Jo


Real friendship??

Är så enormt trött på dom som kalkar sig mina "vänner" men har egentligen ingenting hos mig att göra än att dra nytta av vilka jag känner och ljuga mig rakt upp i ansiktet. Jag trivs med att skriva vad jag tycker och tänker här på bloggen. Jag har ingen aning om vilka ni är som läser, kanske är det just dig jag skriver om. Jag tycker bara det är bortkastad tid att umgås med er när ni inte vill vara med mig för att ni tycker om mig. Just nu trivs jag som bäst. Är på min absolut favorit plats på jorden med mina absolut bästa vänner! Det finns inget som kan slå detta. Livet är på topp, vädret är på topp, havet är underbart och humören är flummiga och skrattfyllda! Jag tycker synd om er som inte får njuta av detta, men jag skulle knappast vilja ha er här. För ni sabbar det bara. Så ni kan ju bara ta er! Pussssssss Lo :D


Kusinbarn

Igår träffade jag mitt söta kusinbarn! Sist jag såg henne var på min konfirmation och sen dess har hon lärt sig gå:) kändes så konstigt att hon gick, hon börjar bli en stor flicka! /Jo


Sun?

Were have you been all My life??


Saknar träningen

Av någon konstig anledning så saknar jag faktiskt detta... /Jo


Den bästa

Har varit hos min bästa i två dagar. Photo: photobytekla.blogg.se


Sunshine

Här om kvällen tog jag och min syster en kvälls promenad i det fina vädret. Dock varade det inte så länge men som sagt Allt det vackra är kort! Fick några bilder iaf som jag senare har redigerat i Aviary. En super app som är lätt att använda. Usch låter som en försäljare! Kolla på bilderna jag redigerade ist;) /Jo


Gäst

Nu under Sum-sim kommer jag att gästblogga hos Julia som är där och tävlar! Så nu hittar ni blogginlägg från mig även på http://juliaanordlund.blogg.se/ /Jo


Sum-sim 2012

Imorgon börjar sum-sim i Borås, från Falun är är det sex stycken dukiga simmare som ska vara med! Vi vill bara säga Lycka till och visa vad ni går för, vi tror på er och håller alla tummar vi har!! Kom igen nu Falun!
Xoxo JoLo

Outfit

Här kommer en lite tråkig sommaroutfit, men bättre än inget! Tänkte att jag inte har gjort en outfit på länge så här kommer en iaf. Kavaj, tröja, väska och skärp från Gina Tricot. Skor från Top Shop Shorts från H&M /Jo


Make My day with some make up

Före och efter Lo


Vans

Tummen upp för dessa! /Jo


As long as I live, I Will do a hell of crazy stuffs!

Den här veckan kommer bli helt azum! Det kommer vara helt GALET! Jag tänker dock inte berätta nu för ni kan inget göra åt mina små stuffs, så därför kommer jag berätta i efterhand om mina små bus! Haha, Dör right now! Lo


All Star

Fick hem dom här snyggingarna idag från några kompisar som bor i Chicago. Är ganska mycket billigare där än i Sverige så snälla som dom är köpte dom hem ett par till mig även i år:D /Jo


Dagens

Kände för en "dagens outfit" bild. Inte riktigt vad vi brukar göra men kul med lite nytt ;) Shorts-vintage Tröja- monki Bälte- ullared //Lo


Godkväll!

Ibland får jag idéer till mitt lilla huvud... Idéer som ingen annan tycker är så himla bra. Jag tycker dom är världs bäst, men det är väl tur vi tycker olika! Nyss fick jag en liten ide om att dra till Ica maxi och ta en sån här barn bil-vagn som man åkte i när man var liten och skulle handla med sina parents. Dra ut på stora vägen och ha en vältränad människa som sprang bakom och puttade på mig, eller sätta fast ett snöre i en bil så kunde jag lixom haka på! Gissa hur glad jag blev när denna bild kommer upp på Facebook, ett litet barn tänkte lika som mig! //Lo


Inspiration!

När jag ser detta vill jag bara göra alla frisyrer. Flätor, love❤ /Jo


True story


Smile

Smile and the world will smile with you, Laugh and they'll think you're on drugs!

/Jo

 


Underbara landet

Underbart att vara i stugan, njuta av utsikten.... Och killar :-D Lo


Myskväll

Nu ligger vi döda i varsin soffa och kollar på film i min stuga! Puss och godnatt ! Lo & underbart sällskap


Välplanerat

Idag när jag vaknade kände jag för att ta en löprunda i skogen så det blev så. Jag tänkte att det skulle bli härligt och en perfekt start på dagen men inte precis så blev det. Det började med att skulle hitta in i skogen och hitta alla stigar som jag har gått på flera gånger, men tydligen hade dom flyttat på sig... När jag väl började känna igen mig någolunda så är stigarna helt leriga och blöta. Så jag fick springa på dom ställena som gick att springa på. Såklart så var inte leran det ändå problemet, jag fick såklart även håll var och varannan meter. Men jag hittade tillbaka till vägen och bestämde mig för att köra lite intervaller upp för en brant skogsbacke. Vilket gick mycket bättre och det är väl det som jag måste förbättra, just min explosivitet! Så mer intervaller i den backen kommer det bli under den här sommaren:) kommer även ge mig ut i skogen fler gånger om vädret blir bättre och stigarna torrare. Så här såg det ut idag:( /Jo


Igår kväll

Va vi hemma hos Jo. Vi hade en tjej där som hette Elin och jobbade för Mary Kay och det är hud och smink produkter. Vi fick lära oss om huden och hur man tar hand om den på bästa sätt. På tisdag ska Lo dit på en sminkning och Jo ska dit lite senare. Vi fikade självklart och det va jätte mys!


Running up That hill

Underbar morgon! Tog en runda på 40min. Inget regn, ingen sol, helt perfekt väder! //Lo


En sjuk kick

Jag kände för att prata av mig lite. Ni kanske känner igen er när jag nämner det... Står framför spegel, hittar tusen tals fel. Det finns inget som ser bra ut, rund om magen, finnar, fettigt hår, fel hårfärg, stora lår, fet hy, torr hy, för smal, för fet, för kort, för lång, fel frisyr, kläderna stämmer inte. Allt är bara HELT JÄVLA FEL! Man ser inget vackert med sig själv och man börjar tycka synd om sig själv för att man är ful. Det spelar ingen roll om Andra säger "nej men du är smal" "fin du är" "hur kan du säga att du är fet, kolla mig!?". Vem bryr sig om att ni säger det, vi tar iallafall inte åt oss det. Det handlar inte om att andra ska tycka jag är vacker. Det handlar om att JAG ska tycka jag är vacker. Vi ser på andra och önskar att jag hade den personens hår, den andras näsa, hennes bröst, hans sixpack. Men inte tänker vi på att just i den stunden står någon och tänker precis så om just dig. Det går inte att tänka så för vi är för korkade, tragiskt... Men sant. Och varför tycka synd om dig, över att du är lite fet. Gör något åt det, spring, promenera, styrketräna, simma, hoppa hopprep, vad som helst! Du kan göra något åt det, bara du bestämmer dig för det. Sitt inte hemma och önska att du va hon. Gör något åt dig så kommer hon önska att hon va dig. Min motivation är inte alltid på topp, men att se sig själv i spegeln och vänder bort blicken för det jag ser är en fet tjej. Då jävlar blir det träna, träna, träna. //Lo


Musik

Här kommer ett litet musik tips från mig, Andreas Moe. Riktigt bra kille! Mina favoriter av hans låtar är; Collecting sunshine, My side of the bed och snow. Riktigt bra och värt att lyssna på! 

/Jo


Miss My lovely hair

//Lo


Morgon

Min härliga morgon började 07.30 och då drog jag ut på en härlig löprunda. När man gjort det blir hela dagen så mycket bättre! Tack till väder gudarna som såg till att det va uppehåll just när jag va ute, så jag slapp regnet, glad Lo! Jag får se när jag har ork att lägga upp bilder från Landskrona, hehe. Men ni fick en liten aptit retare igår av Jo. Vi får se vad jag hittar på fram till jag ska till sjukgymnasten. //Lo


Landskrona

Här kommer lite härliga bilder från Landskrona från min mobil. Lo har fler och bättre bilder på kamera som kommer komma upp på bloggen senare:) /Jo


No lifers

Jolo har legat på lat sidan hela dagen. Vi tog oss ett träningspass imorse men annars har vi legat på soffan hela dagen . Ganska tragiskt om man ser det så... Men imorgon kommer vi hitta på en grej som ni får veta mer om imorgon !


Lycklig

Just nu är jag väldigt glad för när jag kom hem från Skåne såg jag att detta hade kommit!! Erik Hassles nya skiva We Dance signerad!!:D


Träning

När jag är ledig får simningen brukar jag alltid ha så tråkigt, jag tex börja städa, plocka ur diskmaskinen och annat som behövs göras helt frivilligt! Speciellt under sommarlovet när jag inte har träningar på flera veckor, så under detta lovet tänkte jag ta och fortsätta träna:) Jag hade tänkt ta och springa lite, träna lite styrka och kanske cykla lite:) Anledningarna till att jag tränar är att jag måste få bättre kondition, jag vill bli bättre och utvecklas och bli mer vältränad. Jag vet att jag mår bra av att träna, att få ut min energi och fortsätta leva som jag gör när jag inte har uppehåll! Här kommer några motivationsbilder med anledningar till varför jag fortsätter träna. /Jo


Movie time

När det är såhär dåligt väder passade det väldigt bra att jag köpte många "nya" filmer och serier på Gekås! Justin bieber-never say never Dirty dancing Glee- 1&2 Vamp- 2 Lo


Shoppingen

Här kommer det som jag köpte på Gekås, gillar alltihop och är väldigt nöjd:) Favoriterna är ponchon, koftan, iPhone skalet, skorna och blusen som jag hittade på MQ precis bredvid själva Gekås. Som sagt; mycket lyckad shopping!! /Jo


New in

Mina nya bebisar från Gekås :-) //Lo


Frukost

Här kommer en bild på vår frukost imorse, god, nyttig och sommrig! Kan behövas i detta väder!


Let's go back

Mer energi och pengar, vi tar oss tillbaka till Gekås


Peace

Trötta och fattiga flickor drar till campingen för lite fika. Sen blir det tillbaka till Gekås för att förlora lite mer pengar men få mer grejer !


Inspo

Lite good material för er som vill komma igång med träning!Det handlar inte om att bli smal, utan vältränad och hälsosam!


Shopping!

Nu är vi på väg mot Ullared! Dags att för lite shopping, bränna både pengar och energi!:)


Some true story's

//Lo


In och rösta

http://sarasmatkasse.se/djur-tavling/bidrag/509


Last day

Idag taggar vi sista tävlingsdagen. Det kommer bli skönt och lite tråkigt. Vi kommer sakna alla vänner men vi kommer även få vårat efterlängtade sommarlov. Mesans ni andra har legat på stranden har vi gått upp och haft morgon träning varje dag, eftermiddags pass och egen träning med löpning och styrka utöver det. Så imorgon drar JoLo ut på egna sommar äventyr! Vi kommer göra massa bus, första stopp. Ullared!


Copenhagen


Pussar från Skåne!

Hej vänner, nu är vi tillbaka! Vi är i Skåne och tävlar. Vädret är inte så bra men vi är lyckliga ändå för nu funkar blogg.se appen :-D så nu kommer vi uppdatera er om allt tok bi ställer till med! Haha vi är så sjukt glada nu !


RSS 2.0