Hemma igen!



Nu är jag hemma igen från några dagar jag aldrig kommer glömma!
I måndags kväll hade vi tänkt bada badtunna men det tog ett tag att få igång elden, och när vi äntligen fått igång den var klockan runt ett. Så vi gick in och la oss och tänkte värma oss lite. Vi pratade lite för att hålla oss vakna men det gick bara inte så vi somnade ifrån badtunnan och alla ljusen vi hade tänt!!
Så i tisdags tog vi ett bad i 45 grader i tunnan sen rodde vi ut med båten och tog ett dop. När vi kom in till land kännde vi oss lita hungriga så vi ringe och beställde en pizza med hemkörning, vi kunnde inte förklara vägen till stugan så vi sa att han kunnde komma till vägen som gick genom Svenneby. När han kom med pizzan blev han nästan sur för att vi kom till vägen! Så han bad oss hoppa in i bilen så skulle han skjussa hem oss! Vi tvekade lite men till slut hoppade vi in, så vi satt alla tre bak i bilen och var lite rädda ifall han ska dra iväg åt andra hållet. Och en sån åktur har jag aldrig varit med om, han körde som en galning!!
Sedan var det dags att fixa till sig lite för bilbingo i Sunne i några timmar. Tyvärr van vi inget den här gången men vi var nära flera gånger.
I onsdags regnade det hela dagen så vi spelade monopol hela dagen. Ida ägde ut oss, och jag förlorade stort!
Igår åkte vi hem men innan det åkte vi ut med båten, åt frukost och badade i det iskalla vattnet. När kom tillbaka med båten städade vi ur stugan och sen satte vi oss och spelade kort i solen och även då förlorade jag stort. Men som man brukar säga: Otur i spel, tur i kärlek!

xo Jo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0